Tamborine Mounten!

Hello! 
Just nu bor jag på tamborine mounten oss ett lite äldre par i deras hus. Mannen heter Alex och han kan både prata spanska och svenska faktiskt haha. Och han kommer ursprungligen ifrån Holland. Heike heter kvinnan och hon kommer ursprungligen från Tyskland. Alex och heike äger en restaurang som heter Delivino och ett kafé som heter spice of life. Dessa två går att söka på Google så ni kan se hur det ser ut :p 
Detta par är riktigt snälla och mysiga :) 
Jag har jobbat i kafét spice of life dom senaste dagarna faktiskt. Har jobbat som diskare och mini kock faktiskt haha! Och jag gillar verkligen att jobba på spice för personalen är så himla trevliga där! Och jag får massa goda smoothies och kaffe hihi. 
I och med att Alex och heike ska stå för maten får vi äta lunch precis varje dag på spice! Vi får även efterrätt om vi vill helt gratis :D Så ja kanske är dags att börja träna nu när man får i sig extra mycket med godsaker hihi
Tamborine är inte så stort så det finns tyvärr inte så mycket att göra här mer än att jobba och gå och kolla på nationalparken som dom har. Men det stör mig inte alls konstigt nog. Gillar verkligen att bo här för det är så himla fint precis överallt!! Massa grönt,fina fåglar och människorna är riktigt trevliga. 
Tamborine är så litet att dom har en biosalong men dom visar bara film där en gång i månaden hahahah gulligt!! 
Och har en riktig dusch och toalett så jag är nöjd hehe! 
Idag var jag och Malin (en av dom jag reser med) i nationalparken Knoll och såg ett mini vattenfall faktiskt :) både utsikten och vattenfallet var riktigt fint. Men att gå i jeans var inte det smartaste i 27 graders värme men vi klarade det fint fint ändå! 
Här får ni några bilder att kolla på :) 

Bakgården 



Utsikten från bakgården <3

Huset jag bor i :) 


En mega stor nattfjäril (tror vi) på vårar fönster :o

Surfers paradis! En stad vi åkte och besökte. Tro det eller ej men det är inga som surfar på surfers paradise för vågorna är så dåliga hahah 


Surfers paradiset också 

Påväg till Delivino på finmiddag med Alex och heike

Nån chorizo gryta med bröd! Muums


Min första créme brule! Den va riktigt god! 

Jag och Malin på Knoll nationalparken hörni mount tamborine 





Mini vattenfallet :) 








Cool tjej som sitter vid kanten av vattenfallet :o 


Vi träffade även en geckoödla (tror vi) på väg hem från nationalparken :D 



Ja det är de jag har gjort dom senaste dagarna :) och har vart här i snart två veckor. Tiden har gått riktigt fort :o på tisdag har jag spenderat två månader i Australien också!! :o helt sjukt! Ångrar ingenting och ser fram emot ett helt år här,eller kanske två år (a) 
Ha en fortsatt bra dag allihopa! 
Många kramar! <3 


Kommentarer
Postat av: MANDUSEN

Fina bilder!! Det vill jag se mer av heheheh <3 <3 Så fin du är gumman!!! Nu har jag kommit ikapp med din blogg som jag lovade :D MISS YOU vi hörs till helgen min fina bästis <3

Amanda from sweden :D

Svar: Tackar tackar! Hehe ja jag ska försöka bli lite bättre med att ladda upp bilder (a)
MISS YOU TO bästis!! <3<3
Denise Espindola Aros

2014-04-09 @ 22:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: